Az MSZP új arcokkal és valódi mondanivalóval indította az őszi szezont

Életjelet adott magáról az MSZP: olyan kampányba kezdtek, amely láthatóan jó mondanivalóval, hatásos megjelenéssel építi a párt elfogadottságát. Ráadásul nem látszik kifulladni. 

Várható volt, hogy az ellenzéki pártok a nyári szünet után aktívan kezdenek neki a politizálásnak, hiszen hamarosan az önkormányzati és az EP választásra kell ráfordulniuk. Nem várt meglepetés, hogy az MSZP jól startolt. Mind témájában, mind pedig megjelenésében egy olyan kampánnyal nyitottak, amely egy átgondolt politikai irányt sejtet.

„Jóléti Magyarország – Jogod van hozzá!” – ez a szlogenje annak az MSZP-s kampánynak, mely láthatóan egy átgondolt stratégia szerint folyik.

  • Egyrészt dinamikus és erőt sugárzó grafikákkal szól a választók fel a közösségi oldalakon, hogy milyen alapvető  dolgokat kéne megkapniuk egy jól működő országban. A normális közlekedéstől kezdve, tisztességes béreken át, a minőségi egészségügy és oktatás meglétéig, szinte minden téma szembejön az internetes térben.
  • Másrészt itt nem csak a problémák felsorolásán van a hangsúly, hanem a közösségi grafikák mellett található szöveges tartalom megoldást is ad ezekre.
  • Harmadrészt pedig elindult egy folyamatos országjárás, ahol minden városban megismertetik azt az úgynevezett Északi Modellt, amely valóban alkalmas úgy működtetni egy országot, hogy jut mindenre pénz, minden állampolgár jobban él és az ország gazdasága is jobban teljesít.

Mindezt egy jó arculattal, dinamikus grafikákkal és az egész országra kiterjedő lakossági fórumokkal teszik.

Új arcok az MSZP kampányában

Nemcsak a mondanivaló és a jó megjelenés miatt érdekes a szocialisták kampánya, hanem abból a szempontból is, hogy a kissé már elhasznált politikusaik mellett inkább az ismeretlenebb, de jól teljesítő embereiket teszik fókuszba. Az eseményeken elhangzó megszólalásokat hallgatva erős a kontraszt a „régi” politikusok már-már unásig hallott témája, retorikája és a most előtérbe tett új arcok izgalmas, tartalmas mondanivalója között.

Harangozó Gábor (nemzetközi titkár) olyan szakpolitikai modellt vázolt fel – teljesen fogyasztható módon – amely nem csak a problémák felsorolásából és a kormány ekézéséből állt, hanem végre megoldásokat és konkrét tennivalókat is mutatott. A fiatal Pusztai Patrik (elnökségi tag) pedig – bár még érezhető rajta a szereplés rutintalansága – tudott úgy beszélni az MSZP jövőképéről és tennivalóiról, hogy a teremben ülő hallgatóság minden korosztályát meg tudta ezzel szólítani.

Ők lennének szocialisták EP lista szereplői?

A párton belül erősödik az az irányvonal, mely szerint egy friss csapattal, új és hiteles arcokkal kell megjelenni az EP kampányban. Ezért jelenik meg hangsúlyosan például Harangozó Gábor és Pusztai Patrik, de látható a helyi szinten ismert politikusok megjelenése is, mint például Kis Andrea, Varga László vagy Bazin Levente.

Ugyanakkor a listavezető és a listára kerülők személye még egyáltalán nem biztos. A párt belső működése miatt ez nem egy szűk csoport döntése lesz, hanem a párt Országos Választmánya tárgyalja, tesz majd javaslatot és a teljes Kongresszus fogja azt megszavazni.” – mondta az MSZP belső viszonyait ismerő forrásunk.

Mire számíthat az MSZP az EP választáson?

Jelen állás szerint a szocialisták egy EP képviselőben reménykedhetnek. Egyes felmérések szerint még ezért is komolyan meg kell küzdeniük. Ugyanakkor olvasható olyan elemzés is, hogy megfelelő üzenettel és progresszív megjelenéssel akár két képviselőt is bejuttathatnak az európai szociáldemokrata frakcióba. A most elindított országjárás és kampány pedig igen alkalmasnak tűnik erre.

Kép: Facebook - MSZP

› friss

HIRDETÉS

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img